Zoeken
verfijn de resultaten
Het praktijkonderwijs richt zich met name op het voorbereiden op voor de leerling belangrijke thema’s: wonen, werken, vrije tijd, burgerschap en leren.
Overzicht houden in de leerdoelen: hoe zorg je ervoor dat je geen doelen vergeet? Doelen in kaart brengen, stappenplan zelf doelen stellen, komen op deze pagina aan bod.
Leerlingen hebben doelen nodig om te bepalen waar ze mee aan de slag gaan. Hoe kun je leerlingen begeleiden en coachen en hoe kun je de leerdoelenkaarten hierbij inzetten?
Je ontwikkelt onderwijs in samenhang. Welke doelen komen aan bod binnen die samenhang?
Zo kun je aan de slag met formatief evalueren. Formatief evalueren heeft een aantal belangrijke eigenschappen. Er is sprake van een cyclisch proces gericht op verder leren.
Op dinsdag 29 juni jl. was een nieuwe bijeenkomst van het Netwerk Speciaal Onderwijs van SLO. Dit keer in samenwerking met uitgeverij Deviant. Tijdens deze bijeenkomst stonden de leerroutes taal en rekenen volgens Passende perspectieven centraal.