Zoeken
verfijn de resultaten
Sinds kort is de burgerschapsopdracht aangescherpt. De inspectie houdt toezicht of scholen deze opdracht uitvoeren. Dit betekent dat er beleid moet worden ontwikkeld en de burgerschapsinhouden moeten worden geïmplementeerd op school. In de interactieve workshop 'Implementatie burgerschap' van SLO'er Johan van Driel wordt nagedacht over hoe je een schooleigen visie om kan zetten in concreet beleid.
In november 2023 presenteert de SLO de nieuwe kerndoelen burgerschap. Van oudsher hoort geschiedenisonderwijs daaraan bij te dragen. Hoe zorgen we ervoor dat dit zo blijft? Tijdens de nascholingsdag geschiedenis van ICLON worden een aantal thema's behandeld rond burgerschap in de geschiedenisles.
Tijdens deze dag zijn er plenaire lezingen en word je geïnformeerd over alle actuele ontwikkelingen. Daarnaast is er keuze uit verschillende interactieve en informatieve workshops over diverse onderwerpen. Zo geeft SLO'er Stanja Oldengarm een workshop over het prioriteitenspel, dat als doel heeft een schoolteam onder leiding van de rekencoördinator een diepgaand gesprek te laten voeren over het reken-wiskundeonderwijs aan de rekenaars op de eigen school. Met de opbrengst kan een team komen tot een gedeelde visie en beleidsprioritering.
Tijdens deze vakbijeenkomst van AlfaGammapartners laat SLO'er Johan van Driel tijdens een workshop zien hoe je samenhang kunt aanbrengen tussen geschiedenis en taal (vooral de vaardigheid schrijven en in het verlengde daarvan ook lezen).
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
SLO organiseert op 7 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen Nederlands. Wij nodigen vakexperts en lerarenopleiders van harte uit voor deze bijeenkomst.
SLO organiseert op 15 maart 2024 een expertbijeenkomst in verband met de conceptkerndoelen rekenen en wiskunde.
Speciale editie waarin het rapport van het peilingsonderzoek digitale geletterdheid wordt gepresenteerd
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen. Iedere deelnemer krijgt tijdens de masterclass het visiespel digitale geletterdheid uitgereikt en is na afloop in staat dit in te zetten in de onderwijspraktijk.