Zoeken
verfijn de resultaten
Vragen die je helpen bij het bepalen of een tekst rijk genoeg is voor je onderwijs
Inhoudelijke samenhang kan gaan over samenhang binnen vakken of leergebieden, tussen vakken of leergebieden, en zowel binnen leerjaren als over leerjaren heen.
Je kunt samenhang ook bevorderen door de organisatie van je onderwijs te veranderen.
Wereldoriëntatie gaat over het verkennen van en omgaan met jezelf en de wereld.
Bij kunstzinnige oriëntatie maken leerlingen kennis met hoe mensen door middel van kunst en cultuur vorm en betekenis geven aan hun bestaan.
In het centrum van het Slangmodel (succesfactoren samenwerking schoolvakken) staat de docent als expert. Alle elementen van het model beïnvloeden zijn of haar functioneren als professional.
Hoe communiceert de schoolleiding over de schoolvisie? Hoe communiceren jij en je collega's over je project of samenwerkingsvak? Hoe communiceer je onderling.
Hoeveel tijd en geld krijg je van de schoolleiding om projecten of thematisch onderwijs doelmatig op te zetten, uit te voeren en te evalueren? Zijn er (extra) gelden voor professionalisering? En zijn die er ook, als de pilotfase voorbij is?