Zoeken
verfijn de resultaten
Met deze online tool reflecteer je op de vraag welke 21e -eeuwse vaardigheden in de klas aandacht krijgen en waar sterke en zwakke punten zitten in het curriculum.
Met dit stappenplan stem je leerinhouden van vo-onderbouw en vo-bovenbouw af om zo de doorlopende leerlijn voor leerlingen te versterken.
Met deze checklist met criteria beoordeel je het lesmateriaal van jezelf en van collega's.
Met deze werkwijze formuleer je samen met je schoolteam vanuit de schoolvisie criteria voor een vakoverstijgend aanbod.
Deze checklist zet je als team in bij het observeren van elkaars lessen, om vervolgens met de resultaten tot verbeterslagen te komen.
Met dit model ga je na in welke mate er leraar- dan wel leerlinggestuurd gewerkt wordt en hoe de begeleiding daarbij eruitziet.
Met deze checklist achterhaal je of alle noodzakelijke informatie in de les(senreeks) staat beschreven, zodat leerlingen er onafhankelijk van de docent mee kunnen werken.
Deze werkvorm zet je in om in overleg met collega’s te komen tot een gemeenschappelijke format voor het beschrijven van (vakoverstijgende) activiteiten.
Dit model is een hulpmiddel om maatwerk in de klas vorm te geven, met als doel zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de niveauverschillen van de leerlingen.
Met dit hulpmiddel kom je in een teamoverleg tot een pakket van eisen voor een leeromgeving voor uitdagend onderwijs.