Zoeken
verfijn de resultaten
Hoe staat het met het proces rond de actualisatie van kerndoelen en examenprogramma’s? Lees het hier.
Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.
Deze SLO-publicatie geeft je houvast om aan de slag te gaan met begrippen rondom toetsing, beoordeling en feedback. Je vindt er de betekenis van belangrijke begrippen, zodat je met elkaar dezelfde taal spreekt als het gaat om toetsing, beoordeling en feedback.
Inbreng van SLO voor de technische briefing over de actualisatie van de kerndoelen in het onderwijs.
Werkopdracht aan SLO voor het actualiseren van de kerndoelen Nederlands, rekenen-wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid.
Kamerbrief over de achteruitgang van de basisvaardigheden van leerlingen in Nederland.
Curriculum in development. The title of this book refers to both the dynamic discussions that continuously take place across a wide range of curricular issues and the evolutionary thinking about concepts and approaches in curriculum development. Changes in society constantly demand new knowledge and skills and require the continuous development of our educational system. How do processes of curriculum development evolve? What actually is a curriculum? And how to ensure the quality of curricular products? This book will focus on these questions.
Dit kader geeft de verdeling van ontwerpruimte van examenprogramma’s aan, wat bijdraagt aan evenwichtige en niet overladen onderwijsprogramma's.