Zoeken
verfijn de resultaten
In het project Digitalisering curriculum staat de digitale weergave van de doelen van het Nederlandse curriculum voor primair onderwijs en voortgezet onderwijs centraal, in een doorlopende leerlijn. Het gaat hierbij zowel om de database met doelen, als de bijbehorende website: Leerplan in Beeld. Naast de wettelijke doelen staan er ook richtinggevende uitwerkingen zoals tussendoelen en leerdoelkaarten op de website en in de database.
Een handboek voor taaldidactiek over de taalontwikkeling van alle kinderen vanaf peuterleeftijd tot en met eerste graad van het secundair onderwijs.
Dit boek biedt (aanstaande) docenten Nederlands een handreiking voor de vormgeving van hun onderwijs.
In Portaal komen alle aspecten van het taalonderwijs in het basisonderwijs aan de orde.
Dit handboek voor begrijpend lezen in het basisonderwijs vertaalt inzichten uit wetenschappelijk onderzoek naar de dagelijkse lespraktijk.
Richtinggevend voor het vak Geschiedenis en staatsinrichting in de onderbouw vmbo zijn in de eerste plaats de kerndoelen zoals die geformuleerd zijn voor het leergebied Mens en Maatschappij (36 t/m 47)
Beschrijving van de onderwijsdoelen voor de onderbouw voortgezet onderwijs (vmbo, havo en vwo) voor het vak rekenen en wiskunde
Beschrijving van de onderwijsdoelen voor de onderbouw voortgezet onderwijs (vmbo, havo en vwo) voor het vak rekenen/wiskunde