Zoeken
verfijn de resultaten
In het project Digitalisering curriculum staat de digitale weergave van de doelen van het Nederlandse curriculum voor primair onderwijs en voortgezet onderwijs centraal, in een doorlopende leerlijn. Het gaat hierbij zowel om de database met doelen, als de bijbehorende website: Leerplan in Beeld. Naast de wettelijke doelen staan er ook richtinggevende uitwerkingen zoals tussendoelen en leerdoelkaarten op de website en in de database.
In dit boek gaan diverse ervaringsdeskundigen in op de voor- en nadelen van het gebruik van deze technologische middelen binnen bewegingsonderwijs.
ruim zestig verschillende werkvormen die jouw lessen dynamischer en efficiënter maken
Hoe kies, beoordeel of maak je digitaal leermateriaal waar leerlingen daadwerkelijk van leren? En hoe herken je het uit het almaar groeiende aanbod?
Je leest hier meer over welke toepassingen beschikbaar zijn voor het vreemdetalenonderwijs. Hoe nieuwe media taalleerprocessen optimaliseren.
Verzameling van 60 prikkelende taalactiviteiten van 5 tot 15 minuten die kunnen worden ingezet om de groep snel op te frissen.
Hier vind je lesvoorbeelden hoe je als docent computers, laptops en iPad's in de les kunt gebruiken om het bewegen voor de leerlingen te visualiseren.
Om zicht te krijgen op het leermiddelengebruik en om een beargumenteerd keuzeproces van leermiddelen te stimuleren, monitort SLO de wijze waarop leraren en leidinggevenden in het Nederlandse onderwijs omgaan met leermiddelen.
ICT is niet meer weg te denken uit het moderne vreemde talenonderwijs. Het ondersteunt zowel het primair proces als het organisatorische proces.