Zoeken
verfijn de resultaten
Je wilt aan de slag met maatwerk bieden aan je leerlingen, maar hoe doe je dat?
Een leerling mag een vak op een hoger niveau afronden of in het voorlaatste jaar examen doen. Hoe je dat kunt doen staat hier beschreven.
Hoe start in een onderwijsroute waarbinnen maatwerk centraal staat? Voor wie? en waarom?
Er is geen algemeen geaccepteerde definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die in mondelinge en/of schriftelijke taalvaardigheid achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
Met overzicht en inzicht naar meer eigenaarschap: hoe kun je met je leerlingen aan de slag met leerdoelen?
Hier vind je hulpmiddelen en achtergrondinformatie over maatwerk zoals versnellen, verrijken, differentiatie om gelijk mee aan de slag gaan.
Op deze themapagina vind je twee handreikingen die je helpen bij het vormgeven van het schooladvies en bij kansrijke doorstroom in het vo, passend bij de capaciteiten en mogelijkheden van leerlingen.
Dit thema gaat over hoe je bij Rekenen & Wiskunde om kan gaan met verschillen in leerbehoeften van je leerlingen.