Zoeken
verfijn de resultaten
Wat is formatief evalueren? En hoe pas je formatieve evaluatie toe in het taalonderwijs?
De meeste leraren zullen de leesontwikkeling van hun kinderen volgen via leesvaardigheidstoetsen uit het leerlingvolgsysteem of uit methodes. Deze toetsen zijn summatief: je beoordeelt wat de leerling bereikt heeft aan het eind van een programmaonderdeel of bepaalde leerstof.
Veel docenten willen formatieve evaluatie inbedden in hun lespraktijk, maar hebben behoefte aan meer houvast hierbij. Hier vindt je inspirerende voorbeelden en uitwerkingen van en achtergrondinformatie bij formatieve evaluatie in de beroepsgerichte vakken.
Hier lees je meer over een samenhangende volgsystematiek om de ontwikkeling van leerlingen op het gebied van bewegingsonderwijs en sport te toetsen en te volgen.
Hier lees je wat formatief evalueren (niet) is. Hoe je het in het MVT-onderwijs vormgeeft. Waarom het een krachtig middel is om de kwaliteit van je MVT-onderwijs te versterken.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Biologie havo/vwo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen wiskunde A havo, inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Lichamelijke opvoeding havo/vwo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Op deze pagina vind je voorbeelden, hulpmiddelen en ideeën voor je schrijfonderwijs en toetsing voor bovenbouw vmbo/havo/vwo Nederlands en Engels.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Wiskunde B havo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.