Zoeken
verfijn de resultaten
De leerlingen doen uitspraken over het begin van de Koreaanse Oorlog via bronnenmateriaal. Daarbij ligt de nadruk op het beoordelen van bronnen op betrouwbaarheid.
Leerlingen bepalen wat zij de belangrijke gebeurtenissen en ontwikkelingen in een tijdvak of van een thema/onderwerp vinden en plaatsen die in chronologische volgorde.
De leerlingen bedenken aan de hand van gegeven bronnenmateriaal erschillende soorten historische vragen.
Petra gooit meteen een driepunter - Over formatief evalueren bij het
stoepranden.
Het Christelijk Lyceum in Apeldoorn werkt volgens de principes van formatief evalueren. Het is een succes. Volgens de leerlingen sluipt wat je moet leren gewoon je hersenen binnen. Hoe is de school ertoe gekomen en wat draagt bij aan het welslagen tot nu toe?
De eersteklasleerlingen maken kennis met de stad Zutphen waar ze vijf of zes jaar lang les gaan hebben. Ze maken kennis met het onderwijs op het Eligant Lyceum, waar veel aandacht wordt besteed
aan leren leren, reflectie en zelfregulatie.