Zoeken
verfijn de resultaten
Een gespreksleidraad om te komen tot een PTA voor het vak drama in het vmbo.
Twee voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor het PTA voor muziek in het vmbo.
Formatief evalueren (FE) ondersteunt het leerproces en de ontwikkeling van kinderen. Deze naastlegger met tips bij elke stap van het cyclische proces van formatief evalueren, helpt leerkrachten in het po direct bij de voorbereiding om formatief evalueren te integreren in thema en leeractiviteiten.
Nadat de stof over de bloedsomloop behandeld is, zet de leraar leeractiviteiten in om na te gaan in hoeverre leerlingen daadwerkelijk de stof beheersen. Dat doen ze door via schema’s de bloedsomloop te visualiseren en te benoemen.
In deze praktische publicatie laten we zien wat rijke rekenvragen kunnen betekenen in het kader van formatief evalueren. We werken aan de hand van concrete voorbeelden uit wat rijke rekenvragen zijn en aan welke criteria ze moeten voldoen. Ten slotte presenteren we een stappenplan waarmee je zelf rijke rekenvragen kunt ontwerpen.