Zoeken
verfijn de resultaten
Voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor een PTA voor beeldende vorming vmbo.
Een gespreksleidraad voor het opstellen van een PTA voor het vak beeldende vorming vmbo.
In deze lesuitwerking vindt de feedbackronde plaats na elk blokje. De docent gebruikt hierbij een feedbackstempel. Leerlingen verwerken deze feedback direct bij het volgende blokje.
Feedback heeft zo direct een plek om te landen (feedbackcyclus).
Nicoline Tammes, leerkracht van groep 3 op IKC de Bosmark, geeft haar meetkundelessen formatief vorm. In deze beschrijving laten we zien hoe de les eruitziet, welke keuzes zij maakt en wat het effect op de leerlingen is.
Op IKC de Bosmark herontwerpen leerkrachten hun lessen om formatief evalueren in te bedden in hun lespraktijk. Dat gebeurt aan de hand van een denkraam, als hulpmiddel om de vijf fasen van formatief evalueren te expliciteren.
Een nadere, uitgebreide toelichting op de eindtermen geschiedenis voor havo en vwo. Een interpretatie die niet bindend is.
Voorbeelden van de verdeling van de lesstof geschiedenis in de bovenbouw havo/vwo.