Zoeken
verfijn de resultaten
Binnen het schoolexamen dienen de leerlingen tenminste twee keuzeonderwerpen behandeld te hebben.
Informatie voor het profielwerkstuk met een lijst van hogescholen en universiteiten.
Nuborgh College Lambert Franckens kiest voor grondige aanpak formatief evalueren.
Reactiekinetiek en chemisch evenwicht zijn twee belangrijke en moeilijke onderwerpen in het vwo scheikunde programma. Door deze begrippen op formatieve wijze (dat wil zeggen de begrippen te verhelderen met leerlingen, activiteiten aan te bieden die laten zien in hoeverre leerlingen de begrippen begrijpen en misconcepties hebben en een vervolgactie aan dat begrip en misconceptie te koppelen) te introduceren en leerlingen mee aan het werk te zetten, wordt de kans op een beter begrip van deze lastige onderwerpen groter.
Met deze werkvorm inclusief invulbaar werkblad geef je met collega’s antwoord op de vraag: hoe zet jij als docent de leerlingen in actie in de vijf fasen van formatief evalueren? En waaruit bestaat de interactie tussen docent en leerlingen in deze FE-fasen en het hele FE-proces? Samen formuleren jullie concreet antwoord op hoe je het proces van co-regulatie vormgeeft in de klas.