Zoeken
verfijn de resultaten
Onderzoek in zes stappen is ontwikkeld om docenten en leerlingen in het vo te helpen bij het stapsgewijs aanleren en toepassen van onderzoeksvaardigheden
SLO heeft zes taakkaarten ontwikkeld met diverse werkopdrachten, specifiek voor leerlingen vanaf 12 jaar in het praktijkonderwijs en voortgezet speciaal onderwijs.
Modelleren (en modelgebruik) is naast onderzoeken en ontwerpen een van de belangrijke natuurwetenschappelijke werk- en denkwijzen.
Meer samenhang in het onderwijsaanbod kan de onderwijskwaliteit vergroten. Want samenhang maakt leerstof voor leerlingen betekenisvoller en begrijpelijker.
Deze pagina's bieden inspiratie in de vorm van opdrachten die een beroep doen op hogere denkvaardigheden.
Wat zijn de 21e-eeuwse vaardigheden en hoe kun je die als leraar een plek geven in je onderwijsaanbod?
Nieuwe categorisering van de vaardigheden in het curriculum naar aanleiding van de actualisatie van de kerndoelen funderend onderwijs
Leesgesprekken zijn gesprekken over lezen die je als leraar voert met individuele leerlingen of met (kleine) groepjes leerlingen.