Zoeken
verfijn de resultaten
Het bekijken en bespreken van beelden die Banksy gemaakt heeft. Aan bod komen: de betekenis van het werk, de ironie, de functie van ironie, de vormgeving en het ontstaan van het beeld. Het gaat erom zelfstandig te komen tot weloverwogen en beargumenteerde afwegingen, oordelen en beslissingen. Daartoe wordt nagedacht, met elkaar gesproken en een werkstuk (sjabloon) gemaakt met Banksy als inspiratiebron
Het vermogen om zelfstandig te handelen en daarvoor verantwoordelijkheid te nemen in de context van een bepaalde situatie en/of omgeving, rekening houdend met de eigen capaciteiten. Het gaat om het heft in handen nemen en niet klakkeloos aanwijzingen of voorschriften volgen. Daarvoor is het nodig zicht te hebben op de eigen doelen, motieven en capaciteiten.
Presentatie NOT 2019.
21e eeuwse vaardigheden en onderwijs
. Waarom zou je er werk van maken?
. Wie maakt er werk van? Wat voor werk?
. Hoe maak je er werk van?
Een leerling is een creatieve denker wanneer hij/zij buiten de gebaande paden kan denken, nieuwe samenhangen ziet en verschillende creatieve technieken kent en kan gebruiken. Een creatieve denker durft risico's te nemen en ziet fouten maken als een leermogelijkheid. Een creatieve leerling heeft een ondernemende en onderzoekende houding. Naast aandacht voor het vernieuwende aspect, besteedt deze leerling ook aandacht aan de toepasbaarheid en de bruikbaarheid van zijn creatieve ideeën binnen een bepaalde context. Het creatieve vermogen van leerlingen wordt het sterkst ontwikkeld in een rijke leeromgeving waarin kinderen gestimuleerd worden om zelf oplossingen te bedenken.
Doelgericht boodschappen overbrengen en begrijpen.
Communiceren is een fundamentele vaardigheid, mensen kunnen niet níet communiceren. Bewust en onbewust versturen en ontvangen zij boodschappen en creëren zo gedeelde betekenis. Bij communicatie draait het naast de inhoud van de boodschap ook altijd om de relatie tussen de deelnemers.
Activiteiten rond een prentenboek, met specifieke aandacht voor kritisch denken, voorbeeldmateriaal po - ojw
Een hulpmiddel om te werken aan kennis en vaardigheden om jezelf breed te ontwikkelen en heldere doelen te stellen.
Een hulpmiddel om je talenten verder te ontwikkelen. Versie primair onderwijs.
Een hulpmiddel om je talenten verder te ontwikkelen. Versie voortgezet onderwijs.