Zoeken
verfijn de resultaten
Tijdens deze dag zijn er plenaire lezingen en word je geïnformeerd over alle actuele ontwikkelingen. Daarnaast is er keuze uit verschillende interactieve en informatieve workshops over diverse onderwerpen. Zo geeft SLO'er Stanja Oldengarm een workshop over het prioriteitenspel, dat als doel heeft een schoolteam onder leiding van de rekencoördinator een diepgaand gesprek te laten voeren over het reken-wiskundeonderwijs aan de rekenaars op de eigen school. Met de opbrengst kan een team komen tot een gedeelde visie en beleidsprioritering.
Graag nodig ik je uit om deel te nemen aan de inspiratiessessie ‘Curriculumontwerp in de lerarenopleiding’ op woensdag 20 november van 15.00 -18.45 uur bij SLO in Amersfoort.
Doel van de sessie
Uitwisselen van kennis, ervaringen en gedachten over curriculumontwikkeling in de lerarenopleidingen.
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen. Iedere deelnemer krijgt tijdens de masterclass het visiespel digitale geletterdheid uitgereikt en is na afloop in staat dit in te zetten in de onderwijspraktijk.
Op dit moment staat de inhoud van het programma van deze dag nog niet vast, maar zoals altijd willen we ook ruimte bieden voor uitwisseling van ervaringen (‘halen & brengen’) en discussies over andere thema’s die op dat moment spelen in de voor- en vroegschoolse educatie. Ook staan we stil bij recente beleidsontwikkelingen in de voor- en vroegschoolse educatie en (inter)nationale onderzoeksrapporten Jonge Kind.
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen
LNT Netwerkdag | De focus op schrijven!
De focus moet liggen op lezen en schrijven, zegt de politiek. Met inzetten op beter leesonderwijs zijn veel scholen al bezig, maar het schrijfonderwijs krijgt minder aandacht.
Op vrijdag 21 maart 2024 organiseert SLO een netwerkdag voor begeleiders van digitale geletterdheid in het primair onderwijs. Momenteel zijn wij drukdoende om voor het programma de laatste puntjes op de ‘i’ te zetten. We zullen in ieder geval ingaan op digitale geletterdheid én basisvaardigheden.
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen.
Beeldaspecten zijn de zichtbare kenmerken die aan beelden te onderscheiden zijn (vorm, kleur, ruimte, textuur en compositie). Kennis over beeldende aspecten geven zowel de maker, als de beschouwer meer houvast bij het omgaan met beelden. Bij tekenen heb je bijvoorbeeld te maken met de vraag: hoe kun je op het platte vlak deze vaas ruimtelijk weergeven? Bij het kijken naar een schilderij kun je getroffen worden door de wijze waarop de schilder de vaas geschilderd heeft.