Zoeken
verfijn de resultaten
In Portaal komen alle aspecten van het taalonderwijs in het basisonderwijs aan de orde.
Dit handboek voor begrijpend lezen in het basisonderwijs vertaalt inzichten uit wetenschappelijk onderzoek naar de dagelijkse lespraktijk.
In dit boek gaan diverse ervaringsdeskundigen in op de voor- en nadelen van het gebruik van deze technologische middelen binnen bewegingsonderwijs.
Dit boek is bedoeld voor aanstaande wiskundeleraren in het voortgezet onderwijs, maar ook voor zittende collega's en andere belangstellenden.
Het doel van dit promotieonderzoek was inzicht te krijgen in het leeraanbod en de leerondersteuning die Nederlandse reken-wiskundemethodes bieden.
In dit naslagwerk lees je over en vind je praktijkvoorbeelden van leerlijnen, differentiatie, dyslexie, excellentie en nieuwe media didactiek.
Dit proefschrift gaat over ontwerp, uitvoering en evaluatie van taalgericht reken-wiskundeonderwijs voor leerlingen met uiteenlopende taalachtergrond.
Workshop
Taalsteun in de geschiedenisles (2/2) Primaire bronnen lezen, erover en schrijven en gesprek gaan.
De mondelinge vaardigheid bij kinderen bevorderen, wil je als leerkracht graag. Hoe doe je dat dan? SLO'er Mariëtte Hoogeveen vertelt samen met Marleen van der Lubbe over de didactische handreiking die SLO met het werkveld ontwikkelde.