Zoeken
verfijn de resultaten
De kandidaat kan met behulp van kennis van chemische processen uitspraken over duurzaamheid waarderen en van commentaar voorzien.
De kandidaat kan met behulp van kennis van de chemische industrie tenminste in de context van geneesmiddelen, voeding of materialen toelichten hoe nieuwe toepassingen in bestaande en in nieuwe markten worden ontwikkeld.
De kandidaat kan tenminste in de context van duurzaamheid, materialen, voeding of gezondheid een onderzoeks- of een ontwerpopdracht formuleren, die uitvoeren en daarvan verslag doen.
De kandidaat kan met behulp van chemische kennis tenminste in de context van duurzaamheid een oordeel geven over het ontwerp van productieprocessen.
De kandidaat kan met behulp van kennis van grootschalige chemische processen beschrijven welke kwaliteiten van water, lucht, bodem en voedsel op welke wijze worden gewaarborgd en kan voorgestelde aanpassingen beoordelen.
De kandidaat kan met behulp van chemische kennis tenminste in de context van duurzaamheid een voorbeeld uit de Nederlandse chemische industrie analyseren en aangeven wat de bijdrage is van het bedrijfsproces aan lokale en mondiale kwaliteit van leven.
De kandidaat kan met kennis van energie aangeven hoe de energiesoort en de kwaliteit van energie bij chemische processen verandert.
De inhoud van het vak biologie moet om meer dan één reden op de inhoud van de andere natuurwetenschappelijke vakken afgestemd worden.
Wat zijn de raakvlakken tussen biologie en het vak natuur, leven en technologie (NLT), Wetenschapsoriëntatie en Onderzoek en ontwerpen.
Wat zijn de raakvlakken tussen biologie en de overige vakken, zoals aardrijkskunde, geschiedenis, Nederlands, Engels en Duits, Economie en Maatschappijleer, godsdienst en levensbeschouwing.