Zoeken
verfijn de resultaten
De observatielijst bestaat uit twee delen. In het eerste algemene deel vul je de informatie in over het kind. Het invullen van het tweede deel geeft informatie over de ontwikkeling van het kind op het gebied van Engelse taal.
De observatielijst bestaat uit twee delen. In het eerste algemene deel vul je de informatie in over het kind. Het invullen van het tweede deel geeft informatie over de ontwikkeling van het kind op het gebied van Engelse taal.
Dit is een voorbeeldmatige uitwerking van een leerlijn Engels TPO in de vorm van streefdoelen per twee leerjaren.
Met Ondernemend Leren (OL) wordt op het Pieter Groen in Katwijk al in de onderbouw de koppeling gemaakt tussen de eigen praktijk (ervaring) van de (havo)leerling en het 'schoolleren'. Op gestructureerde wijze wordt het leven van buiten de school naar binnen gehaald om het eigenaarschap bij (havo)leerlingen aan te jagen. De leerlingen leren om zelf de verantwoordelijkheid voor een vraagstuk te nemen en uit te werken richting een bij de praktijk passende oplossing.