Zoeken
verfijn de resultaten
Om een beeld te krijgen van de kennis en vaardigheden van leerlingen aan het einde van leerjaar 2 bij rekenen en wiskunde, voert de Inspectie van het Onderwijs in 2025 weer een peilingsonderzoek uit. Deze domeinbeschrijving vormt de basis voor dit geplande peilingsonderzoek. In deze domeinbeschrijving is opgenomen wat de wettelijke eisen zijn voor de inhoud van het vak rekenen en wiskunde en wat bekend is over de stand van zaken van dit domein.
Deze publicatie beschrijft en verantwoordt de indeling in soorten vaardigheden die SLO hanteert. Deze indeling vervangt het eerdere overzicht van 21e-eeuwse vaardigheden.
In dit rapport lees je een uitwerking en toelichting voor het referentiekader Ruimte voor primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs.
In dit document lees je de conceptkerndoelen rekenen en wiskunde, inclusief het toelichtingsdocument.
Deze verkenning is uitgevoerd om te bepalen welke ERK-niveaus toegevoegd kunnen worden aan de eindtermen van de moderne vreemde talen.
Voor de actualisatie en ontwikkeling van examenprogramma’s Chinees zijn de ervaringen van docenten en leerlingen met het schoolvak onderzocht.
In dit document lees je de conceptkerndoelen Nederlands, inclusief het toelichtingsdocument.
Conceptkerndoelen digitale geletterdheid, inclusief toelichtingsdocument.
Functionele kerndoelen (concept) rekenen en wiskunde met toelichtingsdocument.
Functionele kerndoelen (concept) voor Nederlands, inclusief het toelichtingsdocument.