Zoeken
verfijn de resultaten
Deze checklist zet je als team in bij het observeren van elkaars lessen, om vervolgens met de resultaten tot verbeterslagen te komen.
Met dit model ga je na in welke mate er leraar- dan wel leerlinggestuurd gewerkt wordt en hoe de begeleiding daarbij eruitziet.
Met deze checklist achterhaal je of alle noodzakelijke informatie in de les(senreeks) staat beschreven, zodat leerlingen er onafhankelijk van de docent mee kunnen werken.
Deze werkvorm zet je in om in overleg met collega’s te komen tot een gemeenschappelijke format voor het beschrijven van (vakoverstijgende) activiteiten.
Dit model is een hulpmiddel om maatwerk in de klas vorm te geven, met als doel zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de niveauverschillen van de leerlingen.
Met dit hulpmiddel kom je in een teamoverleg tot een pakket van eisen voor een leeromgeving voor uitdagend onderwijs.
Deze voorbeeldrubrics zet je in om een aantal vaardigheden van leerlingen te beoordelen (al dan niet door de leerling zelf). Ze kunnen ook helpen als je zelf rubrics wilt ontwikkelen.
Met deze vragen kom je tot een passende invulling voor de beoordeling aan het eind van bijvoorbeeld een lessenreeks.
Met dit stappenplan bepaal je met de vaksectie MVT wat een geschikte wijze van beoordelen is bij de moderne vreemde talen binnen de school
Met dit matchboard maak je een plan voor de evaluatie van lesmaterialen. De gebruikte termen op het matchboard staan nader verklaard op de achterzijde. Daar staan ook een algemeen model voor ontwerponderzoek en het curriculaire spinnenweb (als metafoor voor de samenhang van leerplancomponenten) afgebeeld.