Zoeken
verfijn de resultaten
Met deze werkvorm ga je na welke eisen je stelt aan de door jou te ontwikkelen les(senreeks). Deze eisen helpen je bij het ontwikkelen van het materiaal, en bij het achteraf bepalen of je ook doet wat je aanvankelijk voor ogen had.
Met dit instrument breng de context van de school in kaart om zodoende te kijken welke ambities de school aankan wat betreft schooleigen curriculumontwikkeling.
Via deze werkwijze bepaal je de sterke en zwakke punten, kansen en bedreigingen van het huidige onderwijs. Hiermee leg je de basis voor eventuele vervolgstappen in het ontwikkelen of verbeteren van een les(senreeks). SWOT staat voor de Engelse woorden strenghts, weaknesses, opportunities en threats.
Met dit instrument stel je vast met wie je als ontwikkelaar te maken hebt gedurende het ontwikkelproces en bij de lesuitvoering.
Met dit invulschema breng je in kaart wat je van de huidige onderwijspraktijk (op klassenniveau) zou willen behouden en wat volgens jou veranderd moet worden.
Met deze werkbladen breng je vanuit verschillende perspectieven (leidinggevende, leraar, leerling, etc.) in kaart wat van de huidige onderwijspraktijk behouden kan blijven en wat veranderd moet worden.
Met behulp van deze taxonomie maak je duidelijk welke leerdoelen centraal staan of zouden moeten staan in de les of lessenreeks.
Let op: Bij de taxonomie van Bloom kun je kanttekeningen plaatsen.
Met dit instrument vertrek je samen met een aantal collega's vanuit verschillende vakken en zoeken jullie naar vakoverstijgende leerdoelen.
Met deze online tool reflecteer je op de vraag welke 21e -eeuwse vaardigheden in de klas aandacht krijgen en waar sterke en zwakke punten zitten in het curriculum.
Met dit stappenplan stem je leerinhouden van vo-onderbouw en vo-bovenbouw af om zo de doorlopende leerlijn voor leerlingen te versterken.