Zoeken
verfijn de resultaten
Deze handreiking biedt informatie, hulpvragen en aandachtspunten om vaardigheden te integreren in je groep of klas. Het helpt je om met je leerlingen doelen te stellen over algemene vaardigheden, een plan van aanpak te maken en te reflecteren op hun ontwikkeling.
De handreiking, themakaarten en posters zijn bedoeld voor leraren en begeleiders van talentvolle leerlingen, waaronder hoogbegaafde leerlingen in het po en de onderbouw van het vo.
In de vakspecifieke trendanalyse Nederlands beschrijven we periodiek de belangrijkste ontwikkelingen en knelpunten in het curriculum van Nederlands voor po, vo en (v)so.
In deze trendanalyse schetsen we enkele ontwikkelingen die een rol spelen bij het ontwerpen van een landelijke leerplankader voor burgerschapsonderwijs.
Welke ontwikkelingen verdienen een plek in het curriculum en welke
uitdagingen zijn er? Dat bespraken curriculumontwikkelaars van SLO met een brede set aan stakeholders.
Leerlingen gaan met elkaar na wat de succescriteria zijn om tot een uitslag van een ruimtefiguur te komen. Vervolgens maken zij zelf een uitslag van een ruimtefiguur.
In dit document vind je een intervisiewerkvorm om met collega’s binnen de school/scholen intervisie te organiseren over de aanpak om formatief evalueren een structurele plek te geven.