Zoeken
verfijn de resultaten
Wensen van het vervolgonderwijs betreffende kennis en vaardigheden van geslaagden uit het voortgezet onderwijs.
Onderzoek door ResearchNed in opdracht van SLO en het ministerie van OCW.
In dit lesvoorbeeld staat het demonstreren volgens de PEOE-didactiek centraal: Predict-Explain, Observe-Explain, waarbij de leeractiviteiten formatief zijn vormgegeven.
Formatief evalueren zorgt er op het Zone College voor dat het team leraren écht in het oog hebben. En dat niet de leraren maar de leerlingen actief zijn en leren op basis van (begeleide) keuzes en inzichten. De aanpak van Zone College biedt veel inspiratie.
Formatief evalueren is een hot topic op het Veluws College. Het projectonderwijs heeft als vliegwiel gewerkt. En wonderlijk genoeg ontpopte de coronaperiode zich als katalysator voor de onderwijsvorm. Welke handvatten heeft Veluws College jou te bieden?
Leerlingen krijgen botten (afgedrukt op papier) van een paleontologisch dier en moeten die op een logische wijze in elkaar passen.
Deze SLO-publicatie geeft je houvast om aan de slag te gaan met begrippen rondom toetsing, beoordeling en feedback. Je vindt er de betekenis van belangrijke begrippen, zodat je met elkaar dezelfde taal spreekt als het gaat om toetsing, beoordeling en feedback.
De leerlingen onderzoeken aan de hand van voorbeelden uit de eigen omgeving welke marktvormen er zijn en hoe deze verschillende marktvormen kunnen worden toegepast op diensten.