Zoeken
verfijn de resultaten
Om een beeld te krijgen van de kennis en vaardigheden van leerlingen aan het einde van leerjaar 2 bij rekenen en wiskunde, voert de Inspectie van het Onderwijs in 2025 weer een peilingsonderzoek uit. Deze domeinbeschrijving vormt de basis voor dit geplande peilingsonderzoek. In deze domeinbeschrijving is opgenomen wat de wettelijke eisen zijn voor de inhoud van het vak rekenen en wiskunde en wat bekend is over de stand van zaken van dit domein.
Deze publicatie beschrijft en verantwoordt de indeling in soorten vaardigheden die SLO hanteert. Deze indeling vervangt het eerdere overzicht van 21e-eeuwse vaardigheden.
In dit rapport lees je een uitwerking en toelichting voor het referentiekader Ruimte voor primair onderwijs en onderbouw voortgezet onderwijs.
In dit document lees je de conceptkerndoelen rekenen en wiskunde, inclusief het toelichtingsdocument.
Geschiedenis is een talig vak en stelt hoge eisen aan de taalvaardigheid van leerlingen. Juist de taalvaardigheid van Nederlandse leerlingen is de afgelopen jaren een groot punt van zorg. Aandacht voor taal in het geschiedenisonderwijs helpt leerlingen bij het omgaan met primaire bronnen en historisch redeneren.
Deze handreiking baseert zich op de principes van taalgericht vakonderwijs en biedt handvatten om leerlingen te ondersteunen bij het lezen van en het schrijven en in gesprek gaan over primaire bronnen.
De drie bijbehorende voorbeeldmatige lessenseries zijn vanuit de handreiking te downloaden en kant-en-klaar te gebruiken.
Revised learning strand English for the Caribbean context, specifically St. Eustatius and Saba.
Revisie van de leerlijnen Nederlands als sterke vreemde taal voor Sint Eustatius en Saba.
Revised learning strand Maths for the Caribbean context, specifically St. Eustatius and Saba.
Leerlijn tot en met niveau 2F voor het onderwijs in het schoolvak Papiamentu in het primair, secundair en beroepsonderwijs op Bonaire. Taal: Nederlands.
Beschrijving van de referentieniveaus voor het schoolvak Papiamentu. Taal: Papiamentu.