Zoeken
verfijn de resultaten
Graag nodig ik je uit om deel te nemen aan de inspiratiessessie ‘Curriculumontwerp in de lerarenopleiding’ op woensdag 20 november van 15.00 -18.45 uur bij SLO in Amersfoort.
Doel van de sessie
Uitwisselen van kennis, ervaringen en gedachten over curriculumontwikkeling in de lerarenopleidingen.
Wat moeten leerlingen kennen, kunnen en ervaren om nu – en later als volwassene – actief mee te kunnen doen in de samenleving? Deze vraag stond de afgelopen tweeënhalf jaar centraal in zeven vakvernieuwingscommissies die de examenprogramma’s vmbo, havo en vwo actualiseerden. Het betreft de examenprogramma’s voor Friese taal en cultuur, klassieke talen, maatschappijleer, moderne vreemde talen, natuurwetenschappelijke vakken, Nederlands en wiskunde.
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen.
Houd jij je bezig met de implementatie van digitale geletterdheid in het voortgezet onderwijs? Meld je dan nu aan voor de tweede netwerkdag Digitale geletterdheid in het vo!
SLO heeft een verkenning uitgevoerd naar de ERK-niveaus van de moderne vreemde talen.
In de handreiking Rijke gesprekken lees je wat voor gesprekken de taal-, denk- en kennisontwikkeling van leerlingen stimuleren en hoe je ze meeneemt in je onderwijs. Ook lees je wat dat vraagt van jou als leraar en van je leerlingen. In de twee bijbehorende voorbeeldmatige lessenseries staan rijke gesprekken centraal.
Op 25 en 26 januari vond de nationale eindronde van de European Olympiad of Experimental Science (EOES) plaats aan HAN University of Applied Sciences in Nijmegen.
Wil jij als leraar of vakexpert bijdragen aan het onderwijs van de toekomst? Solliciteer nu naar een plek in een van de vakvernieuwingscommissies.