Zoeken
verfijn de resultaten
Leerlingen krijgen in hun schoolloopbaan te maken met verschillende overgangsmomenten. Hier kun je lezen over deze aansluitingsproblematiek.
Docenten gaan steeds vaker aan de slag met samenwerking tussen mens en maatschappijvakken. Voor al deze docenten biedt deze handreiking aanknopingspunten.
Op deze themapagina vindt je informatie, tips, hulpmiddelen voor de begaafde leerling.
Op deze pagina's vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond digitale geletterdheid.
De vakinzichtkaart geeft leerlingen inzicht in de bij aardrijkskunde horende denk- en werkwijzen, vragen en contexten.
De vakinzichtkaart geeft leerlingen inzicht in de bij biologie horende denk- en werkwijzen, vragen en contexten.
Een werkgroep, die bestaat uit leden van vakverenigingen VONKC, VLS en VNK-e en twee curriculumontwikkelaars van SLO, een conceptvakkenstructuur voor de kunstvakken opgeleverd. Dit advies vormt het uitgangspunt voor de actualisatie van de examenprogramma’s; de vakvernieuwingscommissie die aan de slag gaat met de actualisatie, zal het advies meenemen als zij zich buigen over de eindtermen, verdeling van de leerstof over de soorten examens en de vakkenstructuur.
Onder classici bestaat grote consensus dat 'reflectie op het eigene via het vreemde' het hoofddoel is van het onderwijs GLTC.
Op 22 en 23 januari 2021 vond een online symposium plaats met als titel ‘problem posing for mathematically gifted children’. Veel lezingen gingen over hoe wiskundige problemen voor wiskunde-olympiaden worden ontwikkeld. SLO'er Suzanne Sjoers schreef een blog hierover.