Zoeken
verfijn de resultaten
Op deze pagina's vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond digitale geletterdheid.
De vakinzichtkaart geeft leerlingen inzicht in de bij aardrijkskunde horende denk- en werkwijzen, vragen en contexten.
De vakinzichtkaart geeft leerlingen inzicht in de bij biologie horende denk- en werkwijzen, vragen en contexten.
Onder classici bestaat grote consensus dat 'reflectie op het eigene via het vreemde' het hoofddoel is van het onderwijs GLTC.
Op 22 en 23 januari 2021 vond een online symposium plaats met als titel ‘problem posing for mathematically gifted children’. Veel lezingen gingen over hoe wiskundige problemen voor wiskunde-olympiaden worden ontwikkeld. SLO'er Suzanne Sjoers schreef een blog hierover.
Wat moeten leerlingen in de onderbouw van havo en vwo bij scheikunde wel en niet leren?
Modelleren (en modelgebruik) is naast onderzoeken en ontwerpen een van de belangrijke natuurwetenschappelijke werk- en denkwijzen.