Zoeken
verfijn de resultaten
Leerlingen in de brugklas leren bij biologie een microscopisch preparaat te maken, te werken met de microscoop en een tekening te maken volgens de tekenregels.
In het leren worden eigen keuzes van de leerling steeds belangrijker. Maar echt participeren - meepraten en meebeslissen zoals leerlingen dat nu en later zullen doen als lid van de maatschappij - gaat een stap verder. Hoe oefen je dat op school?
Verslag van onderzoek naar de inzet van meertaligheid als hulpmiddel in het mvt-onderwijs in het voortgezet onderwijs
Waar moet het onderwijs zich de komende weken op richten; wat moet en wat mag? Dit is een gespreksleidraad om die keuzes te maken.
Waar moet het onderwijs zich de komende weken op richten; wat moet en wat mag? Dit is een gespreksleidraad om die keuzes te maken.
Om een gedeeld werkconcept te bereiken is het belangrijk om als school te investeren in dialoog tussen leraren. De tool ‘Naar een gedeeld werkconcept’ helpt hierbij.
De leerlingen oefenen met het schrijven van een korte tekst waarin causale redenaties in een historische context zichtbaar worden.
Leerlingen van klas 4 havo/vwo oefenen in groepjes met het tekenen van structuurformules bij een gegeven molecuulformule.