Zoeken
verfijn de resultaten
Leerlingen uit leerjaar 1 gaan aan de slag met het ordenen van getallen met een ongelijk aantal decimalen.
Lesvoorbeeld kritisch denken voor het vak geschiedenis voor de havo/vwo leerlingen over de mammoetjacht.
Lesvoorbeeld kritisch denken voor het vak geschiedenis voor de leerlingen vanaf klas 3 havo/vwo. Onderwerp zware cavalerie
De leerdoelenkaart, bedoeld voor leerlingen van 10-14 jaar die elk schooljaar 135 minuten tijd krijgen om te badmintonnen, bestaat uit vier verschillende lessenseries, een voor elk schooljaar. Deze hebben betrekking op “samen hooghouden”, "record hooghouden”, "train de speler” en "gelijke kansen wedstrijd”.
Deze checklist hoort bij de themapagina handreiking samenwerking mens en maatschappijvakken. Docenten(teams) kunnen deze gebruiken in hun samenwerkingsproject.
Nadat de stof over de bloedsomloop behandeld is, zet de leraar leeractiviteiten in om na te gaan in hoeverre leerlingen daadwerkelijk de stof beheersen. Dat doen ze door via schema’s de bloedsomloop te visualiseren en te benoemen.
Voorbeelden voor het gebruik van de leerdoelenkaart Kunst en Cultuur binnen project 10-14