Zoeken
verfijn de resultaten
De leerdoelenkaart, bedoeld voor leerlingen van 10-14 jaar die elk schooljaar 135 minuten tijd krijgen om te badmintonnen, bestaat uit vier verschillende lessenseries, een voor elk schooljaar. Deze hebben betrekking op “samen hooghouden”, "record hooghouden”, "train de speler” en "gelijke kansen wedstrijd”.
Deze checklist hoort bij de themapagina handreiking samenwerking mens en maatschappijvakken. Docenten(teams) kunnen deze gebruiken in hun samenwerkingsproject.
Nadat de stof over de bloedsomloop behandeld is, zet de leraar leeractiviteiten in om na te gaan in hoeverre leerlingen daadwerkelijk de stof beheersen. Dat doen ze door via schema’s de bloedsomloop te visualiseren en te benoemen.
Voorbeelden voor het gebruik van de leerdoelenkaart Kunst en Cultuur binnen project 10-14
Een lesvoorbeeld over Spaanse en Franse literatuur voor havo en vwo, gebaseerd op het ERK.
De leerlingen hebben kennis gemaakt met begrippen, zoals warmte, temperatuur, dichtheid en convectie en moeten deze nu toepassen op convectie in vloeistoffen en gassen.
In deze praktische publicatie lees je hoe je met exit cards informatie verzamelt over de leerontwikkeling van leerlingen. Je krijgt handvatten hoe je in een les doelgericht met exitcards aan de slag kunt gaan. Ook lees je over de verschillende functies van de exitcards, geïllustreerd met concrete voorbeelden waarbij steeds een andere functie van de exitcards centraal staat.