Zoeken
verfijn de resultaten
Deze pagina bevat verwijzingen naar de kerndoelen en eindtermen en bijbehorende downloads voor bewegingsonderwijs in alle onderwijstypen.
Onderwijs in kunst, cultuur en erfgoed levert een waardevolle bijdrage aan de algemene en persoonlijke vorming. Leerlingen verwerven kennis, houding en vaardigheden van muziek, dans, drama, beeldende kunst, literatuur en cultureel erfgoed.
Door SLO zijn vier tools ontwikkeld die tot doel hebben om leerlingparticipatie te vergroten bij de vraag wat van waarde is om te leren op school.
Meer samenhang in het onderwijsaanbod kan de onderwijskwaliteit vergroten. Want samenhang maakt leerstof voor leerlingen betekenisvoller en begrijpelijker.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Hier kun je informatie vinden over leerlijnen rekenen en wiskunde, waaronder Digilijn, Leerplan in Beeld en 10-14-onderwijs.
Informatie over burgerschapsonderwijs in het primair, voortgezet en speciaal onderwijs.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?