Zoeken
verfijn de resultaten
Speciale editie waarin het rapport van het peilingsonderzoek digitale geletterdheid wordt gepresenteerd
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen. Iedere deelnemer krijgt tijdens de masterclass het visiespel digitale geletterdheid uitgereikt en is na afloop in staat dit in te zetten in de onderwijspraktijk.
Op dit moment staat de inhoud van het programma van deze dag nog niet vast, maar zoals altijd willen we ook ruimte bieden voor uitwisseling van ervaringen (‘halen & brengen’) en discussies over andere thema’s die op dat moment spelen in de voor- en vroegschoolse educatie. Ook staan we stil bij recente beleidsontwikkelingen in de voor- en vroegschoolse educatie en (inter)nationale onderzoeksrapporten Jonge Kind.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Onze leerlingen lezen meer (elke dag gemiddeld 4 uur op hun telefoon) maar ze lezen ook zeker minder: gemiddeld 8 minuten per dag uit een papieren boek. Hoe krijgen we ze geïnspireerd om boeken te lezen? En hoe zorgen we er voor dat ze beter begrijpen wat ze lezen. Want we weten: wie goed kan lezen, leest meer en wordt steeds beter!
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
rijdag 20 september organiseert SLO de vijfde netwerkdag digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Deze keer staan de conceptkerndoelen primair onderwijs voor digitale geletterdheid centraal.
Ben jij werkzaam in het primair onderwijs bij een stichting als kwaliteitsmedewerker of projectleider en heb je de taak om de basisvaardigheden voor taal en rekenen te versterken?