Zoeken
verfijn de resultaten
Verschillende manieren om je onderwijs beter af te stemmen op de behoeften van je leerlingen en je lessen Duits
Nieuwe categorisering van de vaardigheden in het curriculum naar aanleiding van de actualisatie van de kerndoelen funderend onderwijs
SLO biedt je als docent Duits verschillende handvatten voor het inrichten, uitvoeren en evalueren van je onderwijs.
Op deze pagina staan voor po en onderbouw vo directe verwijzingen naar de kerndoelen voor de kunstvakken. Ook kan je voor de bovenbouw van vmbo, havo en vwo direct naar examenprogramma's, syllabi en handreikingen voor de kunstvakken.
Je toetsbeleid en toetsen (weer) in dienst van het leren stellen, dat wil elke leraar en schoolleider wel. Formatief evalueren staat daarom volop in de schijnwerpers.
Ook in het po worden vak- en taaldoelen gelijktijdig ontwikkeld via contextrijk onderwijs: vol interactie en met taalsteun. Dit thema biedt informatie over bronnen en lesvoorbeelden.
Leesgesprekken zijn gesprekken over lezen die je als leraar voert met individuele leerlingen of met (kleine) groepjes leerlingen.
Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.
Versnellen blijkt één van de beste manieren om leerlingen met een talent op jouw vakgebied uit te dagen.