Zoeken
verfijn de resultaten
Formatief evalueren (FE) ondersteunt het leerproces en de ontwikkeling van kinderen. Deze naastlegger met tips bij elke stap van het cyclische proces van formatief evalueren, helpt leerkrachten in het po direct bij de voorbereiding om formatief evalueren te integreren in thema en leeractiviteiten.
Digilijnrekenen.nl biedt een overzicht van doorlopende leerlijnen in groep 1 t/m 6 van het po voor het domein Rekenen uit het Referentiekader. De leerlijnen worden gevisualiseerd in een 'stromenland' met Getalbegrip als centrale lijn.
Deze interactieve pdf bevat alle informatie uit de voormalige website DigilijnRekenen. Met handleiding en mogelijke gebruiksscenario's.
In deze les staan bacteriën en virussen centraal. Wat is eigenlijk het verschil tussen bacteriën en virussen? Waarin lijken ze op elkaar? Wat is een immuunsysteem? En wat doet hij eigenlijk?
In deze praktische publicatie laten we zien wat rijke rekenvragen kunnen betekenen in het kader van formatief evalueren. We werken aan de hand van concrete voorbeelden uit wat rijke rekenvragen zijn en aan welke criteria ze moeten voldoen. Ten slotte presenteren we een stappenplan waarmee je zelf rijke rekenvragen kunt ontwerpen.
Voorbeelden voor het gebruik van de leerdoelenkaart Kunst en Cultuur binnen project 10-14