Zoeken
verfijn de resultaten
Voor Nederlands en/of Rekenen-wiskunde. Wat kan ik doen met leerlingen die specifieke onderwijsbehoeften hebben?
In deze analyse schetsen we trends en ontwikkelingen die laten zien waarom het gewenst is om digitale geletterdheid een vaste plaats te geven in het curriculum.
In deze analyse schetsen we de belangrijkste uitdagingen in het huidige talenonderwijs in Nederland.
In deze notitie beschrijven we relevante ontwikkelingen en uitdagingen betreffende het curriculum rekenen en wiskunde po en onderbouw vo.
In deze notitie schetsen we eerst de curriculaire uitdagingen in het primair onderwijs en in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Deze analyse beschrijft de problemen en uitdagingen van het leergebied mens en maatschappij.
Deze handreiking biedt informatie, hulpvragen en aandachtspunten om vaardigheden te integreren in je groep of klas. Het helpt je om met je leerlingen doelen te stellen over algemene vaardigheden, een plan van aanpak te maken en te reflecteren op hun ontwikkeling.
De handreiking, themakaarten en posters zijn bedoeld voor leraren en begeleiders van talentvolle leerlingen, waaronder hoogbegaafde leerlingen in het po en de onderbouw van het vo.
In de vakspecifieke trendanalyse Nederlands beschrijven we periodiek de belangrijkste ontwikkelingen en knelpunten in het curriculum van Nederlands voor po, vo en (v)so.
In deze trendanalyse schetsen we enkele ontwikkelingen die een rol spelen bij het ontwerpen van een landelijke leerplankader voor burgerschapsonderwijs.