Zoeken
verfijn de resultaten
Overzicht van de kerndoel(-en) bij elk aanbodsdoel voor oriëntatie op jezelf en de wereld
Overzicht van de aanbodsdoelen per kerndoel voor oriëntatie op jezelf en de wereld po
Nicoline Tammes, leerkracht van groep 3 op IKC de Bosmark, geeft haar meetkundelessen formatief vorm. In deze beschrijving laten we zien hoe de les eruitziet, welke keuzes zij maakt en wat het effect op de leerlingen is.
Op IKC de Bosmark herontwerpen leerkrachten hun lessen om formatief evalueren in te bedden in hun lespraktijk. Dat gebeurt aan de hand van een denkraam, als hulpmiddel om de vijf fasen van formatief evalueren te expliciteren.
Voor Nederlands en/of Rekenen-wiskunde. Wat kan ik doen met leerlingen die specifieke onderwijsbehoeften hebben?
In deze analyse schetsen we trends en ontwikkelingen die laten zien waarom het gewenst is om digitale geletterdheid een vaste plaats te geven in het curriculum.
In deze analyse schetsen we de belangrijkste uitdagingen in het huidige talenonderwijs in Nederland.
In deze notitie beschrijven we relevante ontwikkelingen en uitdagingen betreffende het curriculum rekenen en wiskunde po en onderbouw vo.