Zoeken
verfijn de resultaten
Leerlingen ervaren een drempel bij de overgang van po naar vo, van rekenen naar wiskunde. Voor een soepele doorstroom van po naar vo is het belangrijk aandacht te hebben voor overeenkomsten en verschillen.
In deze beschrijving laten we zien hoe een Engelse les, waarin leerlingen hun gespreksvaardigheid oefenen formatief is vormgegeven.
De verschillende profielen van talentvolle en begaafde leerlingen, zoals beschreven door Betts & Neihart (2010), worden in dit overzicht verder toegelicht.
Deze werkvorm beschrijft een handige professionaliseringsaanpak om met je collega’s je kennis, lessen en ervaringen te delen.
Dit Word document behoort bij de publicatie: Checklist Verantwoord kiezen voor fundamenteel rekenniveau 1F.
Lesgeven in begrijpend lezen kun je op verschillende manieren verbeteren. Deze praktijkkaart sluit aan bij de interventie begrijpend lezen van de NPO-menukaart en gaat in op de vraag: hoe maak je inzetten op technieken voor begrijpend lezen een effectieve interventie voor je leesonderwijs? De praktijkkaart beschrijft beknopt drie inzichten die je daarbij helpen.