Zoeken
verfijn de resultaten
Op het gebied van vaardigheden zijn enkele trends aan te wijzen, zoals de groeiende aandacht voor 21e eeuwse vaardigheden en aandacht voor modelleren in het natuurwetenschappelijke onderwijs.
Als vaardigheden belangrijker worden, neemt ook het belang van de toetsing ervan toe.
In de onderbouw van het voortgezet onderwijs zijn per 1 augustus 2006, 58 globaal geformuleerde kerndoelen van kracht. Scholen hebben daarmee de ruimte gekregen om zelf inhoudelijke keuzes te maken in het onderwijsprogramma voor leerlingen.
De kerndoelen bevatten uitwerkingen voor de drie uitstroomprofielen 'vervolgonderwijs', 'arbeidsmarkt' en 'dagbesteding.
In de wet Kwaliteit (voortgezet) speciaal onderwijs wordt de taak van het voortgezet speciaal onderwijs geregeld en dat is: leerlingen toe leiden naar een volgende fase in hun leven. Dat kan zijn: toeleiding naar een vervolgopleiding, naar de arbeidsmarkt of naar een dagactiviteiten-centrum.
Op deze pagina’s vind je informatie over de praktijk-/ beroepsgerichte vakken in het praktijkonderwijs (pro) en het voortgezet speciaal onderwijs (vso).
SLO werkt aan verschillende projecten die scholen helpen bij het realiseren en/of optimaliseren van de doorlopende leerlijn.