Zoeken
verfijn de resultaten
Verkenning om meer duidelijkheid te krijgen rond een aantal vragen: wat is BI? Hoe vormt BI zich? Welke rol kan lichamelijke opvoeding (LO) en bewegingsonderwijs hierbij spelen?
De opbrengsten geven handvatten aan de ontwikkelteams die aan de slag gaan met nieuwe kerndoelen en examenprogramma’s om BI een plek te geven in het curriculum van LO.
Om goed over het curriculum te kunnen praten, zijn gemeenschappelijke begrippen nodig. In deze publicatie worden de belangrijkste curriculumgerelateerde begrippen gedefinieerd.
De inhouden van de kijkwijzers taalgericht vakonderwijs geven handen en voeten aan taalgericht vakonderwijs. Inzet van taalgericht vakonderwijs stimuleert dat leerlingen gemotiveerder vakinhouden leren en tegelijk hun taalvaardigheid verbeteren.
Peil.onderwijs brengt kennis, vaardigheden en houding van leerlingen in kaart. Deze domeinbeschrijving beschrijft het domein leesvaardigheid in het basisonderwijs en speciaal (basis)onderwijs.
In dit document lees je de conceptkerndoelen rekenen en wiskunde, inclusief het toelichtingsdocument.
Deze handreiking gaat over rijke gesprekken in het onderwijs. In het eerste deel lees je waarom deze gesprekken een belangrijke plaats verdienen in het onderwijs. Het tweede deel geeft informatie over hoe je deze gesprekken kunt voeren en inbedden in je lessen en wat dat vraagt van jouw rol als leraar en van je leerlingen.
In dit document lees je de conceptkerndoelen Nederlands, inclusief het toelichtingsdocument.
Conceptkerndoelen digitale geletterdheid, inclusief toelichtingsdocument.
Functionele kerndoelen (concept) rekenen en wiskunde met toelichtingsdocument.
Functionele kerndoelen (concept) voor Nederlands, inclusief het toelichtingsdocument.