Zoeken
verfijn de resultaten
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Hoe staat het met het proces rond de actualisatie van kerndoelen en examenprogramma’s? Lees het hier.
De conceptleerlijnen en de voorbeeldmatige leerplankaders van de 21e-eeuwse vaardigheden.
Het leermiddelengebruik in Nederland wordt door SLO vanaf 2007 bijgehouden en in kaart gebracht.
Document met leerlijnen en voorbeeldmatige leerplankaders van de 21e-eeuwse vaardigheden. De leerlijnen fungeren als kijkwijzers voor het volgen van de ontwikkeling van leerlingen in 21eeeuwse vaardigheden.
Sinds 1 augustus 2013 is de Wet kwaliteit (v)so van kracht. Hierin staan verschillende maatregelen om de kwaliteit van het (voortgezet) speciaal onderwijs ((v)so) te verbeteren. Als onderdeel van die kwaliteitsverbetering stelt de overheid kerndoelen vast voor het
voortgezet speciaal onderwijs.