Zoeken
verfijn de resultaten
Het Christelijk Lyceum in Apeldoorn werkt volgens de principes van formatief evalueren. Het is een succes. Volgens de leerlingen sluipt wat je moet leren gewoon je hersenen binnen. Hoe is de school ertoe gekomen en wat draagt bij aan het welslagen tot nu toe?
Leerlingen schrijven een Valentine’s Day card. Ze ontvangen
feedback en verwerken dat bij het afmaken van de card en ze
verwerken die feedback in een vervolgtaak naar keuze.
Leerlingen leren hoeken herkennen en ermee rekenen in verschillende vlakke figuren. Via diagnostische opgaven gaan leerlingen na wat passende vervolgstappen zijn en wat ze daarbij nodig hebben.
Leerlingen verdiepen zich in het werk van Salvador Dali. Ze spelen met de fenomenen ‘nep’ en ‘echt’.
Leerlingen schilderen met behulp van aquareltechnieken met waterverf het landschap vanuit het idee dat ze aanspoelen op een onbewoond eiland.
In het leren worden eigen keuzes van de leerling steeds belangrijker. Maar echt participeren - meepraten en meebeslissen zoals leerlingen dat nu en later zullen doen als lid van de maatschappij - gaat een stap verder. Hoe oefen je dat op school?