Zoeken
verfijn de resultaten
Verslag van onderzoek naar de inzet van meertaligheid als hulpmiddel in het mvt-onderwijs in het voortgezet onderwijs
Waar moet het onderwijs zich de komende weken op richten; wat moet en wat mag? Dit is een gespreksleidraad om die keuzes te maken.
Waar moet het onderwijs zich de komende weken op richten; wat moet en wat mag? Dit is een gespreksleidraad om die keuzes te maken.
Leerlingen werken in drie lessen aan hun kaartvaardigheden. Dit lesvoorbeeld beschrijft de eerste les, waar leerlingen voorbeelduitwerkingen van andere leerlingen met elkaar te bekijken en naast besproken succescriteria te leggen.
Om een gedeeld werkconcept te bereiken is het belangrijk om als school te investeren in dialoog tussen leraren. De tool ‘Naar een gedeeld werkconcept’ helpt hierbij.
De leerlingen oefenen met het schrijven van een korte tekst waarin causale redenaties in een historische context zichtbaar worden.
Leerlingen uit leerjaar 1 gaan aan de slag met het ordenen van getallen met een ongelijk aantal decimalen.
Lesvoorbeeld kritisch denken voor het vak geschiedenis voor brugklas vmbo-leerlingen, rondom kerndoel De levenswijze van jagers en boeren.