Zoeken
verfijn de resultaten
De leerdoelenkaart, bedoeld voor leerlingen van 10-14 jaar die elk schooljaar 135 minuten tijd krijgen om te badmintonnen, bestaat uit vier verschillende lessenseries, een voor elk schooljaar. Deze hebben betrekking op “samen hooghouden”, "record hooghouden”, "train de speler” en "gelijke kansen wedstrijd”.
Deze checklist hoort bij de themapagina handreiking samenwerking mens en maatschappijvakken. Docenten(teams) kunnen deze gebruiken in hun samenwerkingsproject.
Voorbeelden voor het gebruik van de leerdoelenkaart Kunst en Cultuur binnen project 10-14
Werk je in het vmbo bb/kb of in het praktijkonderwijs? En wil je je leerlingen begeleiden bij het (beter) leren omgaan met geld? Dan kunnen de themakaarten je daarbij helpen.
Een lesvoorbeeld over online communiceren in het Spaans voor het vmbo, gebaseerd op het ERK.
De leerlingen hebben kennis gemaakt met begrippen, zoals warmte, temperatuur, dichtheid en convectie en moeten deze nu toepassen op convectie in vloeistoffen en gassen.
Leerlingen schrijven een spannend verhaal nadat ze met elkaar verhalen hebben geanalyseerd op elementen die spanning aanbrengen.
Leerlingen werken aan profielmodule 4: Groene vormgeving en verkoop. Centraal staat het maken van boeketten.
In deze les formuleren leerlingen en leraar succescriteria door te kijken naar authentiek werk, een bouwtekening van internet.