Zoeken
verfijn de resultaten
Leerlingen werken in drie lessen aan hun kaartvaardigheden. Dit lesvoorbeeld beschrijft de eerste les, waar leerlingen voorbeelduitwerkingen van andere leerlingen met elkaar te bekijken en naast besproken succescriteria te leggen.
Om een gedeeld werkconcept te bereiken is het belangrijk om als school te investeren in dialoog tussen leraren. De tool ‘Naar een gedeeld werkconcept’ helpt hierbij.
De leerlingen oefenen met het schrijven van een korte tekst waarin causale redenaties in een historische context zichtbaar worden.
Leerlingen uit leerjaar 1 gaan aan de slag met het ordenen van getallen met een ongelijk aantal decimalen.
Lesvoorbeeld kritisch denken voor het vak geschiedenis voor brugklas vmbo-leerlingen, rondom kerndoel De levenswijze van jagers en boeren.
De leerdoelenkaart, bedoeld voor leerlingen van 10-14 jaar die elk schooljaar 135 minuten tijd krijgen om te badmintonnen, bestaat uit vier verschillende lessenseries, een voor elk schooljaar. Deze hebben betrekking op “samen hooghouden”, "record hooghouden”, "train de speler” en "gelijke kansen wedstrijd”.
Deze checklist hoort bij de themapagina handreiking samenwerking mens en maatschappijvakken. Docenten(teams) kunnen deze gebruiken in hun samenwerkingsproject.