Zoeken
verfijn de resultaten
SLO wil meer inzicht in het proces van curriculumontwikkeling op scholen en welke factoren daarin een rol spelen. Daarom heeft SLO aan DUO Onderwijsonderzoek & Advies gevraagd een beleidsonderzoek uit te voeren.
De nieuwe categorisering gaat niet alleen om een andere selectie of indeling van vaardigheden, maar ook een nadere afbakening van de gekozen vaardigheden. Bovendien zijn deze vaardigheden nu explicieter geordend aan de hand van hun onderlinge relaties en met een beredeneerde verantwoording van de gemaakte keuzen.
Deze bijlage heeft als onderwerp Praktijkgericht leren: taal en rekenen in de praktijkvakken.
Curriculumspeelkaarten, printversie, behorend bij curriculumontwikkeling op school.
Een toelichting op de gekozen categorisering van vaardigheden in het curriculum.
Leerdoelenkaarten geven scholen de mogelijkheid om keuzes te maken in hun curriculum, ze dienen als basis voor leerdoelen geschreven in leerlingentaal, passend bij het leerplan van de school of de leerling.
Onderhoudskalender periodiek curriculumonderhoud.
Hoort bij: Themapagina periodiek curriculumonderhoud.