Zoeken
verfijn de resultaten
Werkopdracht voor de actualisatie van de examenprogramma's kunst en cultuur, bewegen en sport en mens en maatschappij.
Deze gespreksplaat kan worden gebruikt voor een gesprek over hoe jongeren de ontwikkeling van hun talenten nu ervaren en wat ze daarin nodig hebben.
Om te komen tot breed gedragen beleid, met gedeelde prioriteiten, is het goed om als team uitgebreid met elkaar in gesprek te gaan over het eigen reken- en wiskundeonderwijs. Het prioriteitenspel biedt daarvoor een werkvorm.
Dit document gaat over het PTA voor de praktijkgerichte programma’s in het vmbo. In deze handreiking geven we eerst achtergrondinformatie over de praktijkgerichte programma’s, daarna staan we stil bij de eisen waaraan PTA’s moeten voldoen. In de twee hoofdstukken die daarna volgen schetsen we de opbouw en de uitgangspunten van de praktijkgerichte programma’s en geven we suggesties deze te vertalen naar het PTA voor een praktijkgericht programma. In de bijlage staan twee - deels - ingevulde PTA’s.
Met deze gespreksleidraad bekijk je met je team of de opdrachten die je leerlingen uitvoeren overeenkomen met wat het PGP beoogt. Je hebt hiervoor de opdrachten nodig waar de leerlingen aan werken.
Concept examenprogramma: Praktijkgerichte programma Produceren, Installeren en Energie
Concept examenprogramma: Praktijkgerichte programma Techniek en Innovatief Vakmanschap