Zoeken
verfijn de resultaten
Met deze werkvorm geef je met collega’s antwoord op de vraag: hoe zet jij als docent de leerlingen in actie in de vijf fasen van formatief evalueren? En waaruit bestaat de interactie tussen docent en leerlingen in deze FE-fasen en het hele FE-proces? Samen formuleren jullie concreet antwoord op hoe je het proces van co-regulatie vormgeeft in de klas.
Met dit invulbaar werkblad geef je met collega’s antwoord op de vraag: hoe zet jij als docent de leerlingen in actie in de vijf fasen van formatief evalueren? En waaruit bestaat de interactie tussen docent en leerlingen in deze FE-fasen en het hele FE-proces? Samen formuleren jullie concreet antwoord op hoe je het proces van co-regulatie vormgeeft in de klas.
Dit document gaat over het PTA voor de praktijkgerichte programma’s in het vmbo. In deze handreiking geven we eerst achtergrondinformatie over de
praktijkgerichte programma’s, daarna staan we stil bij de eisen waaraan PTA’s moeten voldoen. Daarna schetsen we de opbouw en uitgangspunten van de pgp's en gewen we suggesties deze te vertalen naar het PTA voor een pgp.
Vakinzichtkaart moderne vreemde talen in het Nederlands voor de ERK-niveaus A1 t/m B2
Sinds augustus 2021 is de nieuwe wet Verduidelijking van de burgerschapsopdracht van kracht. Deze wet beschrijft specifieker dan voorheen wat er van scholen wordt verwacht rondom burgerschap. Scholen vroegen SLO ook naar een voorbeeld van een doorgaande leerlijn voor burgerschap. Deze vier kaarten beschrijven waar scholen ten minste doelgericht en samenhangend aandacht aan moeten besteden.