Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Onze leerlingen lezen meer (elke dag gemiddeld 4 uur op hun telefoon) maar ze lezen ook zeker minder: gemiddeld 8 minuten per dag uit een papieren boek. Hoe krijgen we ze geïnspireerd om boeken te lezen? En hoe zorgen we er voor dat ze beter begrijpen wat ze lezen. Want we weten: wie goed kan lezen, leest meer en wordt steeds beter!
Netwerkdag voor taalcoördinatoren, taalspecialisten en andere geïnteresseerden in taalonderwijs op de basisschool.
Op donderdag 17 november 2022 organiseren we de slotconferentie ‘Na PISA de Lente’ waarin de bouwstenen van goed leesonderwijs op de middelbare school centraal staan en de belangrijkste inzichten en opbrengsten uit het project worden gedeeld.
De vraag ‘Hoe krijg ik mijn leerlingen in het gespecialiseerd onderwijs (weer) aan het lezen?’ zal centraal staan.
Themamiddag over lezen in het (speciaal) basisonderwijs, waarbij we inzoomen op toetsing.
Tijdens deze vakbijeenkomst van AlfaGammapartners laat SLO'er Johan van Driel tijdens een workshop zien hoe je samenhang kunt aanbrengen tussen geschiedenis en taal (vooral de vaardigheid schrijven en in het verlengde daarvan ook lezen).
Eindelijk! Na een kleine 10 maanden online vragenuurtjes, scholingsmodules en landelijke bijeenkomsten, kunnen we elkaar nu echt gaan ontmoeten!
Het Landelijk Netwerk Taal wil graag aandacht geven actuele ontwikkelingen die relevant zijn bij het ontwikkelen en uitvoeren van taalonderwijs en -beleid op school. Daarom vragen we ook regelmatig wetenschappers om hun recentelijk verkregen onderzoeksresultaten naar schrijven, mondelinge taalvaardigheid, leesbevordering met ons te delen.
Workshop
Taalsteun in de geschiedenisles (2/2) Primaire bronnen lezen, erover en schrijven en gesprek gaan.