Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum
Veelgestelde vragen voor het gebruik van de leerroutes Passende perspectieven voor de sectoren: po/sbo/so.
Samen ontdekken welke misconcepties jullie als team hebben over formatief evalueren (FE) en hoe die het implementeren van FE in de weg kunnen staan.
Op IKC de Bosmark herontwerpen leerkrachten hun lessen om formatief evalueren in te bedden in hun lespraktijk. Dat gebeurt aan de hand van een denkraam, als hulpmiddel om de vijf fasen van formatief evalueren te expliciteren.
Hoe kunnen we aankomende leraren in primair, voortgezet en vervolgonderwijs kennis meegeven over formatief toetsen en hen hiermee tijdens de lerarenopleiding en in hun stages ervaringen laten opdoen? Een veelgehoorde vraag in de lerarenopleidingen. Lerarenopleiders van verschillende hogescholen en universiteiten ontwikkelden met SLO, expertisecentrum leerplanontwikkeling, een hoor- en werkcollegereeks over formatief toetsen.